Menu Sluiten

Doel van de stichting

De Jan Albertus Idema Stichting ondersteunt de nakomelingen van Gerrit Kornelius Idema en Catharina Trijntje Postema. De steun is onder andere gericht op educatie, zorg, familiebezoek en persoonlijke ontwikkeling. Ook initieert de Stichting ongeveer elke 5 jaar de organisatie van een familiedag. Op deze site is de stamboom en familiehistorie van de Idema en Postema familie te vinden. Zie onder ‘Stambomen’ in het menu.

Het huidige bestuur wordt gevormd door de volgende familieleden:
–   Tineke van der Steege – Voorzitter
–   Karin Idema – Secretaris
–   Koen Idema – Penningmeester
–   Saskia van de Ree – Bestuurslid
–   Carine Coehoorn – Bestuurslid

Voor (aan)vragen kan je contact opnemen met één van de bestuursleden.

Historie

De Jan Albertus Idema Stichting is opgericht in 2006. Aanleiding was de opheffing van de Idema-Buurma Stichting, welke in 1961 werd opgericht door Jan Albertus Idema ten bate van zijn broers en zussen en de nakomelingen van zijn broers Gerrit Kornelius, Albertus Tiddo en zijn zus Alie. Zij waren getrouwd met respectievelijk Trijntje Postema, Klasina Robijn en Andries Polman. Zelf was Jan Albertus ongehuwd en zonder kinderen. Aan het begin van dit millennium besloten de takken Idema-Robijn en Polman-Idema te stoppen met de Idema-Buurma Stichting, waarna deze werd opgeheven. De tak Idema-Postema heeft daarna een doorstart gemaakt met de oprichting van de Jan Albertus Idema Stichting, welke als eerbetoon de naam draagt van ‘oom Jan’.